Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


Gramofon Tesla NC440

22. 6. 2010
 
Citace z dobového katalogového listu:
"  NC 440 je určen pro kvalitní reprodukci desek. Je proveden jako dvourychlostní (45 a 33 1/3 ot./min.) pro reprodukci desek s úzkou drážkou a stereofonních. Gramofonové chassis je vybaveno přenoskovým raménkem Pll0l osazeným magnetodynamickou vložkou VM2101, elektronickou regulací motoru, stroboskopickou indikaci, brzdou talíře, zkratováním přenoskové vložky po vypnutí přístroje a zvedáčkem (součást přenoskového raménka).

Tech.specifikace:
Napětí: 220 V ± 10 %
Druh proudu: střidavý 50 Hz
Příkon 6 VA
Jmovité otáčky: 45 a 33 1/3 ot./min.
Rozměry: 460 x 355 x 160 mm
Průměr talíře: 300 mm
Váha včetně talíře: 11 kg
Jemná regulace: ± 5 % od předepsaných otáček max. 0,15 %
Odstup cizích napětí: 40 - 2 dB
 Jakostní vlastnosti přenosky P1101 s vložkou VM 2101
Svislá sila na hrot 1,5 - 2 p
Zatěžovací impedance 47 k.
Citlivost min. 1 mV/1 kHz/cm . sec-1
Kmitočtová charakteristika 63 Hz - 8 kHz v pásmu 4 dB 31,5 Hz - 63 Hz a 8 kHz - 16 kHz v pásmu 10 dB
Rozdíl citlivosti mezi kanály max. 2 dB
Přeslech min. 20 dB při 1 kHz min. 15 dB při 6,3 kHz horizontální min. 4,5 x 10-6 cm/dyn vertikální min. 4,5 x 10-6 cm/dyn
Vnější přípojná místa a přívody:

Síťový přívod je dvoupramenný, pevně připojený, typu YH 2 x 0,5 mm, s pevně nalisovanou plochou dvoupólovou vidlicí. Celková délka přívodu je min. 2 m. Přenosková šňůra je stereofonní přenoskový kabel odnímatelný, opatřený na obou koncích normalizovanými konektory. Celková délka je min. 1 m.

Obrázky více Datesheet. Text zpracován AdobeReaderem


Ke stažení manuál a další podrobné obrázky nastavení gramofonu ZDE v pdf

Pro zvětšení klikněte na fotky

Celkově bez slipmatu a talíře:

Obrazek



P1101 narozdíl od gramofonu NC450 nemá automatické klesání a zvedání přenosky:

Obrazek


Bez slipmatu a talíře:

Obrazek


Vnitřek celkově:

Obrazek


Deska ovládání motůrku:

Obrazek


Deska zdroje:

Obrazek


Motůrek M 302 /československý patent/ značící první výrobní sérii těchto gramofonů:

Obrazek


Plánované úpravy:
vyhození trafa mimo gramo- místo doutnavky ve stroboskopu LED
výměna cinch za pětikolík



Výrobce: Tesla Litovel

Stav: Funkční


Popis, foto Volta190


 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Prosba

(Jakub, 6. 3. 2014 17:20)

Dobrý den, nemáte někdo na prodej motorek k tomuto gramofonu. Motorek je typu M 302. Gramofon mám ale přestal se točit motorek.

Re: Prosba

(Volta, 7. 3. 2014 17:42)

Dobrý den,
napište na volta190(zavinac)seznam.cz
Díky

tanier

(kumil, 22. 10. 2013 9:38)

Dá sa zohnať neprehnutý tanier na 440.
ďakujem za odpoveď.

Re: tanier

(Volta, 22. 10. 2013 9:46)

Dá. Je stejný jako na NC450.
Zeptejte se na volta190(zavináč)seznam.cz

Tesla Moderato 1037-a

(Peter Balaz, 3. 9. 2013 9:26)

DObry den. Mate prosim skusenosti aj s opravou gramoradia tesla Moderato 1037-a? Dakujem. Pozuivam msg.balaz@gmail.com Dakujem

Originál plexi kryt

(Stanislav Nový, 15. 4. 2013 23:26)

Dobrý den, nevíte, zda by se dalo sehnat originál víko na tento gramofon včetně pantů. Děkuji za zprávu. SN

Re: Originál plexi kryt

(Volta, 16. 4. 2013 7:26)

Dobrý den,
originální plexykryt se sehnat bohužel nedá. Jeho alternativou je proxykryt, který se používá na gramofony Pro-ject z čirého skla s mírným zkosením na čelní straně.

Na proti tomu rýhy na originálním plexykrytu se dají rozleštit (ale jen do určité míry). Návody najdete na internetu.
T.

Re: Re: Originál plexi kryt

(St. Nový, 20. 4. 2013 16:05)

Děkuji za odpověď. Nemám ho ani tak poškrýbaný, ale vylomené pantíky ze stěhování a chybí mi ty hliníkové plíšky na pantech. SN

Re: Re: Re: Originál plexi kryt

(Volta, 20. 4. 2013 18:24)

i ty možná mám. Ozvěte se na email

Motorek k NC 440

(David, 7. 1. 2013 17:49)

nevíte kde by se dal sehnat M 302 motorek? nebo muže to byt i nejaky jiny, jenom aby mi to fungovalo, protoze na mé NC 440 motorek zhořel :(

Re: Motorek k NC 440

(Volta, 7. 1. 2013 17:54)

u mě.
Napište mi na email volta190/zavináč/seznam.cz

NC 440 Electronic

(Zdeněk Běhal, 18. 10. 2012 10:16)

S motorem M 302 a jeho pružinovým závěsem byly NC 440
úplně nejlepší.